Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Domena 10 zł Wyszukaj

Listy dyskusyjne – tworzenie, obsługa

Czym jest lista dyskusyjna?

Lista dyskusyjna to narzędzie związane z pocztą elektroniczną, które pozwala na jednoczesne wysyłanie tej samej wiadomości e‑mail do wielu odbiorców, z których każdy jest na nią zapisany.

Lista dyskusyjna posiada swój własny adres e‑mail, który zostaje określony przez użytkownika w trakcie jej tworzenia. Adres listy dyskusyjnej nie jest jednak osobnym kontem e‑mail, a więc nie ma możliwości, np. zalogowania się do niego w programie pocztowym lub webmailu.

Na listę dyskusyjną można wpisać maksymalnie 100 adresów poczty elektronicznej, stanowiących odbiorców wiadomości wysyłanych przez listę.

 

Jak utworzyć listę dyskusyjną?

Wejdź na stronę https://admin.nazwa.pl/ (1), wpisz identyfikator serwera oraz jego hasło (2), następnie kliknij przycisk Zaloguj się (3).

CloudHosting Panel logowanie

Jeżeli aktywowałeś zabezpieczenie 2FA dla CloudHosting Panel, wpisz kod wygenerowany w Google Authenticator i Zaloguj się (Sprawdź: Jak skonfigurować zabezpieczenie 2FA dla CloudHosting Panel?).

WIĘCEJ INFORMACJI:Jak ustalić właściwy CloudHosting Panel?Jak zalogować się do CloudHosting Panel?

Po zalogowaniu przejdź do zakładki POCZTA i wybierz opcję Wykaz list dyskusyjnych (1).

CloudHosting Panel menu poczta wykaz listy dyskusyjnych

Kliknij odnośnik Dodaj listę dyskusyjną (1).

CloudHosting Panel lista dyskusyjna dodaj

Wyświetlony zostanie formularz, który należy uzupełnić zgodnie z dalszymi informacjami:

  1. Wpisz nazwę adresu listy dyskusyjnej, np. firma (1).
  2. Z listy rozwijanej wybierz domenę główną (2) dla tworzonego adresu. Jeśli nie widzisz na liście właściwej domeny, sprawdź, czy została dodana do serwera lub nie jest widoczna jako domena dodatkowa.
  3. Opcjonalnieiko dodaj opis listy (3), który będzie widoczny jedynie w panelu administracyjnym CloudHosting Panel.
  4. W sekcji Lista adresatów na serwerze zaznacz te (4), które mają należeć do tworzonej listy dyskusyjnej. Skorzystaj z wyszukiwarki (5), aby odnaleźć właściwy adres.
  5. Dzięki sekcji Lista adresatów zewnętrznych możesz dodać do listy dyskusyjnej adresy e-mail nie znajdujące się na Twoim serwerze. Wpisz pełny adres e-mail w widocznym polu, a następnie kliknij ikonę +, aby go dodać (6). Zaznacz (7), które spośród zewnętrznych adresów mają należeć do tworzonej listy dyskusyjnej.
  6. W celu zapisania i utworzenia listy dyskusyjnej kliknij Zapisz (8).CloudHosting Panel lista dyskusyjna dodaj dane

Aby wiadomości zostały przesłane dalej poprzez utworzoną listę dyskusyjną, należy wysłać je na adres utworzonej listy, np. firma@jakasdomena.pl.

 

Zmiana ustawień list dyskusyjnych

Aby zmienić ustawienia listy dyskusyjnej, wejdź na stronę https://admin.nazwa.pl/ (1), wpisz identyfikator serwera oraz jego hasło (2), następnie kliknij przycisk Zaloguj się (3).

CloudHosting Panel logowanie

Jeżeli aktywowałeś zabezpieczenie 2FA dla CloudHosting Panel, wpisz kod wygenerowany w Google Authenticator i Zaloguj się (Sprawdź: Jak skonfigurować zabezpieczenie 2FA dla CloudHosting Panel?).

Po zalogowaniu przejdź do zakładki POCZTA i wybierz opcję Wykaz list dyskusyjnych (1).

CloudHosting Panel menu poczta wykaz listy dyskusyjnych

Na wykazie utworzonych list kliknij w nazwę tej (1), którą chcesz edytować.

CloudHosting Panel lista dyskusyjna kliknij

W formularzu edycji można zmienić następujące parametry listy:

  • Opis: krótki odpis widoczny jedynie w panelu administracyjnym CloudHostign Panel. W przypadku dodania do serwera więcej niż jednej listy dyskusyjnej pozwoli na łatwe ich rozróżnianie.
  • Sekcja Lista adresatów na serwerze: umożliwia dodanie kolejnych odbiorców do listy spośród adresów e-mail utworzonych na serwerze. Zaznacz checkbox przy właściwych adresach, które chcesz dodać. Możesz skorzystać z wyszukiwarki, aby szybciej odnaleźć odpowiedni adres e-mail. Aby usunąć dany adres z obsługi w ramach edytowanej listy dyskusyjnej, odznacz widoczny przy nim checkbox.
  • Sekcja Lista adresatów zewnętrznych: umożliwia dodanie do listy dyskusyjnej kolejnych adresów e-mail nie znajdujących się na serwerze. Wpisz nowy adres e-mail w widocznym polu i kliknij ikonę + aby go dodać. Aby usunąć dany adres z obsługi w ramach edytowanej listy dyskusyjnej, odznacz widoczny przy nim checkbox.
  • Po zmodyfikowaniu wybranych parametrów listy kliknij przycisk Zapisz, aby wprowadzone zmiany zostały zapisane.

 

Blokowanie, odblokowywanie i usuwanie list dyskusyjnych

Aby zablokować, odblokować lub usunąć listę dyskusyjną, wejdź na stronę https://admin.nazwa.pl/ (1), wpisz identyfikator serwera oraz jego hasło (2), następnie kliknij przycisk Zaloguj się (3).

CloudHosting Panel logowanie

Jeżeli aktywowałeś zabezpieczenie 2FA dla CloudHosting Panel, wpisz kod wygenerowany w Google Authenticator i Zaloguj się (Sprawdź: Jak skonfigurować zabezpieczenie 2FA dla CloudHosting Panel?).

Po zalogowaniu przejdź do zakładki POCZTA i wybierz opcję Wykaz list dyskusyjnych (1).

CloudHosting Panel menu poczta wykaz listy dyskusyjnych

Na wykazie utworzonych list zaznacz właściwą listę (1), a następnie kliknij poniżej odnośnik (2) z czynnością, jaką chcesz wykonać.

CloudHosting Panel lista dyskusyjna blokuj

Opcja blokuj: blokuje wybraną listę dyskusyjną. Będzie ona nadal utworzona na serwerze, lecz nieaktywna. Wiadomości na nią wysłane nie będą dostarczane do użytkowników listy.

Opcja odblokuj: odblokowuje zablokowaną wcześniej listę, aktywując jej działanie. Wiadomości wysyłane na ten adres ponownie będą dostarczane do użytkowników.

Opcja usuń: bezpowrotnie usuwa wybraną listę dyskusyjną z serwera. Dotychczasowy adres nie będzie więcej dostępny.

Table of Contents