Wybierz inny temat

Zakładanie konta pocztowego

Aby korzystać z konta pocztowego potrzebne są:


Po zamówieniu i opłacaniu ww. usług przekieruj domenę na właściwą usługę hostingową:


Następnie zaloguj się do panelu Active.admin tej usługi hostingowej, która w konfiguracji domeny w Panelu Klienta nazwa.pl została wskazana do obsługi poczty elektronicznej.


Jak ustalić właściwy panel Active.admin?

Każda usługa hostingowa posiada niezależny panel Active.admin. Aby sprawdzić, która usługa (i który panel Active.admin) obsługuje pocztę elektroniczną w Twojej domenie, zaloguj się do Panelu Klienta nazwa.pl i przejdź do zakładki Twoje usługi -> domeny. Następnie kliknij odnośnik konfiguruj przy nazwie domeny i sprawdź aktualne przekierowanie:

  • jeśli domena jest przekierowana na serwer, wizytówkę, Kreator WWW, Stronę WWW lub Sklepicom i nie jest wybrana opcja przekierowania na pakiet pocztowy, to przy logowaniu do Active.admin podaj identyfikator serwera, Wizytówki, Kreatora, Strony lub Sklepicomu
  • jeśli jest zaznaczona opcja przekierowania domeny na pakiet pocztowy, to przy logowaniu podaj identyfikator pakietu pocztowego
  • jeśli dla domeny jest wybrana zaawansowana konfiguracja DNS i w rekordzie MX podana jest nazwa serwera pocztowego, to loginem do Active.admin będzie wartość rekordu MX o najniższym priorytecie
  • jeśli domena jest przekierowana na zewnętrzne serwery DNS, na URL lub zewnętrzny adres IP, ale poczta elektroniczna dla domeny jest na pewno obsługiwana w nazwa.pl, sprawdź rzeczywistą wartość rekordu MX, który wskazuje usługę hostingową z kontami pocztowymi

Jak zalogować się do panelu Active.admin?
  • wpisując https://admin.nazwa.pl/ w pasku adresu przeglądarki internetowej
  • po wybraniu Active.admin z listy rozwijającej się po wskazaniu menu Narzędzia na stronie https://www.nazwa.pl/
  • po zalogowaniu do Panelu Klienta nazwa.pl i przejściu do zakładki Centrum logowania -> przycisk Przejdź pod Active.admin. Jeśli posiadasz więcej niż jedną usługę hostingową, z listy wybierz właściwy panel Active.admin. Jeśli do wskazanego panelu logujesz się po raz pierwszy, utwórz nowe hasło do usługi

Jak założyć konto pocztowe?

W panelu Active.admin przejdź do zakładki Poczta -> Dodaj konto e-mail.

W formularzu należy podać:

  • nazwę nowego konta (np. biuro)
  • domenę główną dla konta - z rozwijanej listy domen
  • hasło do konta pocztowego (dwukrotnie)
  • opcjonalnie - opis konta widoczny jedynie w panelu Active.admin
  • powierzchnię przydzieloną dla tego konta

Ważne! Konto będzie działać z każdym rozszerzeniem, które jest widoczne jako domena główna i domeny dodatkowe. Sprawdź, czym domena główna różni się od dodatkowej.


Dlaczego zakładając konto pocztowe nie mogę wybrać mojej domeny?

Jeśli adres Twojej domeny nie jest widoczny na rozwijanej liście domen upewnij się, że:

  • w Panelu Klienta domena została przekierowana na usługę hostingową, w której zakładasz konto pocztowe
  • domena została dodana w panelu Active.admin
  • domena nie jest widoczna jako dodatkowa poniżej pola z nazwą konta
  • domena nie jest dodatkową dla innej domeny głównej niż aktualnie wskazana na liście domen

Aby sprawdzić, czy domena jest dodana do obsługi i czy jest domeną główną czy dodatkową, przejdź do zakładki Domeny -> Wykaz domen.

Sprawdź, jak dodać domenę lub subdomenę i jak zmienić domenę dodatkową na główną.


Dla konta pocztowego można również ustawić dodatkowe opcje:

Konto pocztowe zostanie utworzone i uaktywnione po zatwierdzeniu formularza. Następnie wyświetli się strona z potwierdzeniem założenia konta. To potwierdzenie będzie zawierać dane dostępowe niezbędne do konfiguracji programu pocztowego.

Ważne! Po utworzeniu konta pocztowego zalecamy włączenie Monitora zajętości, który automatycznie powiadomi Cię o zbliżaniu się do limitu powierzchni ustalonej dla któregoś z kont. Sprawdź, jak włączyć Monitor zajętości?

Czy artykuł rozwiązał problem?
Tak Nie