Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Wyszukaj domenę

Konfiguracja filtrów antyspamowych

Czym są filtry antyspamowe?

Każdy użytkownik poczty elektronicznej w nazwa.pl chroniony jest przez zaawansowany filtr antyspamowy. Sprawdza on przychodzące wiadomości e‑mail, analizując m.in. reputację serwera pocztowego nadawcy oraz tytuł i treść wiadomości. W ten sposób zabezpiecza konto pocztowe przed napływem wielu niechcianych wiadomości, czyli tzw. spamu.

Wiadomości automatycznie sklasyfikowane jako spam, trafiają do folderu SPAM, który jest utworzony na Twojej skrzynce e-mail. Aby mieć podgląd zawartości folderu SPAM, subskrybuj go w swoim programie pocztowym lub skorzystaj z Cloud Mail, logując się na stronie https://poczta.nazwa.pl. Wiadomości umieszczone w folderze SPAM są z niego automatycznie kasowane po 30 dniach.

Filtr blokuje dostarczanie wiadomości:

  • z adresów IP serwerów pocztowych, które znajdują się na listach RBL (będących na bieżąco aktualizowanymi bazami serwerów, zgłoszonych jako rozsyłające spam);
  • jeżeli temat, treść lub załączniki wiadomości spełniają kryteria podejrzenia o spam;
  • jeżeli wiadomość przekroczy próg punktowy 6.31 przydzielany przez moduł filtrowania wiadomości (analizujący m.in. słowa kluczowe, konstrukcję wiadomości, w tym kod HTML i linki);
  • nadesłanych z adresów e‑mail, domen lub adresów IPv4 dodanych do „czarnej listy nadawców” w CloudHosting Panelu.

 

Jak ustawić filtry antyspamowe?
  1. Zmianę ustawień filtru antyspamowego wykonać można w CloudHosting Panelu. W tym celu wejdź na stronę https://admin.nazwa.pl/ (1), wpisz identyfikator serwera oraz jego hasło (2), następnie kliknij przycisk Zaloguj się (3).CloudHosting Panel logowanie

    Jeżeli aktywowałeś zabezpieczenie 2FA dla CloudHosting Panel, wpisz kod wygenerowany w Google Authenticator i Zaloguj się (Sprawdź: Jak skonfigurować zabezpieczenie 2FA dla CloudHosting Panel?).

  2. WIĘCEJ INFORMACJI:Jak ustalić właściwy CloudHosting Panel?Jak zalogować się do CloudHosting Panel?

  3. Po zalogowaniu przejdź do zakładki POCZTA i wybierz Filtr antyspamowy (1).
  4. CloudHosting Panel menu poczta filtr antyspamowy

  5. Aby dodać nowy adres do filtra antyspamowego, wpisz go na jedną z list (1), a następnie kliknij ikonę + (2).
    • Na Białą listę możesz wpisać tylko pełne adresy e‑mail nadawców, od których wiadomości mają być dostarczane niezależnie od pozostałych mechanizmów antyspamowych.
    • Na Czarną listę możesz wpisać pełne adresy e‑mail, domeny oraz adresy IPv4, od których wiadomości mają być zawsze odrzucane.
  6. Jeżeli chcesz usunąć wybrany adres e‑mail z którejś z list, zaznacz go (3) i kliknij odnośnik usuń (4).
  7. Po wprowadzeniu wszystkich zmian kliknij przycisk Zapisz (5) w celu zachowania ustawień.CloudHosting Panel filtr antyspamowy ustawienia
  8. Prawidłowe zapisanie zmian zostanie potwierdzone komunikatem.CloudHosting Panel filtr antyspamowy potwierdzenie

WAŻNE! Moduł białej i czarnej listy ustawiony w CloudHosting Panelu serwera ma wyższy priorytet działania, niż dodatkowe filtry ustawiane na skrzynce poprzez stronę poczta.nazwa.pl lub reguły i filtry ustawiane w zewnętrznych programach pocztowych.

Filtry antyspamowe można skonfigurować globalnie dla wszystkich kont poczty elektronicznej założonych na serwerze. Nie ma możliwości ustawienia różnej konfiguracji filtrów antyspamowych dla poszczególnych skrzynek e-mail, zmiany parametrów ich czułości lub całkowitego ich wyłączenia.

Table of Contents