Promocja: pl – 5 zł/rok | eu – 5 zł/rok | com – 40 zł/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Szybki hosting
Twój dysk sieciowy URUCHOM

Konfiguracja Microsoft Outlook

Konfiguracja Microsoft Outlook 2019

Microsoft Outlook 2019 to klient poczty e-mail, który jest dostępny jako element pakietów Microsoft Office oraz Office 365.

Program posiada zaawansowane funkcje takie, jak wewnętrzny filtr antyspamowy, skaner antywirusowy, rozbudowany kalendarz, priorytetowa skrzynka odbiorcza i system powiadomień.

Z niniejszego poradnika dowiesz się, jak dodać nowe konto e-mail do konfiguracji programu oraz w jaki sposób edytować ustawienia tego konta e‑mail. Informacje sprawdzą się także w przypadku konfiguracji programu Microsoft Outlook 2016.

  1. W głównym oknie programu Outlook wybierz kartę Plik (1).
  2. W zakładce Informacje wybierz opcję Dodaj konto (1).
  3. W polu Adres e‑mail wpisz adres skrzynki założony w panelu administracyjnym CloudHosting Panel, dla którego konfigurowany jest program np. biuro@nazwadomeny.pl, kliknij Opcje zaawansowane, zaznacz Pozwól mi ręcznie skonfigurować moje konto i kliknij Połącz.
  4. Pojawi się okno przedstawiające protokoły poczty e‑mail. Wybierz zalecaną opcję IMAP.

    WIĘCEJ INFORMACJI:Jaki rodzaj serwera poczty przychodzącej wybrać (IMAP czy POP3)?

  5. W kolejnym etapie zobaczysz formularz ustawień poczty przychodzącej i wychodzącej. Należy uzupełnić pola według poniższych przykładów.
    • Serwer zarówno dla poczty przychodzącej jak i wychodzącej wpisz identyfikator usługi, jaki widnieje po zalogowaniu do CloudHosting Panel, na górze strony, np. server123456.nazwa.pl.
    • Port poczty przychodzącej powinien być ustawiony na 993.
    • W obydwu polach Metoda szyfrowania wybierz SSL/TLS.
    • Zaznacz obydwa pola Wymagaj logowania przy użyciu bezpiecznego uwierzytelniania hasła.
    • W części Poczta wychodząca, w polu Port wpisz 465.
    • Po wypełnieniu formularza kliknij przycisk Dalej.

  6. W następnym oknie pojawi się pytanie o hasło. Wpisz hasło właściwe dla konfigurowanego konta e‑mail, zgodnie z ustawieniami jakie zostały wprowadzone przy tworzeniu skrzynki w CloudHosting Panel. Po wpisaniu hasła kliknij przycisk Połącz.

Teraz program Outlook dokona próbnego połączenia z serwerem i dokończy automatycznie konfigurację skrzynki.

Zmiana ustawień skrzynki

W dowolnym momencie można dokonać edycji ustawień skrzynki e‑mail skonfigurowanej w programie Outlook.

  1. W tym celu, w głównym oknie programu Outlook wybierz kartę Plik (1).
  2. W zakładce Informacje wybierz dwukrotnie opcję Ustawienia konta.
  3. Pojawi się okno z listą skrzynek, wybierz jedną np. biuro@nazwadomeny.pl i kliknij Napraw (1).
  4. Wybierz Opcje zaawansowane, zaznacz Pozwól mi ręcznie naprawić moje konto. Następnie kliknij Napraw.
  5. Pojawi się okno z ustawieniami poczty przychodzącej i wychodzącej. Kliknij odnośnik Poczta przychodząca.
    • Nazwa użytkownika to pełny adres e‑mail skrzynki, np. biuro@nazwadomeny.pl.
    • Hasło do adresu e‑mail, zgodnie z ustawieniami, jakie zostały wprowadzone przy tworzeniu skrzynki w CloudHosting Panel.
    • Serwer to identyfikator usługi widoczny po zalogowaniu do CloudHosting Panel, na górze strony, np. server123456.nazwa.pl.
    • Port poczty przychodzącej powinien być ustawiony na 993.
    • W obydwu polach Metoda szyfrowania wybierz SSL/TLS.
    • Pole Wymagaj logowania przy użyciu bezpiecznego uwierzytelniania hasła powinno być zaznaczone.
    • Po wypełnieniu formularza kliknij odnośnik Poczta wychodząca.

  6. Ustawienia poczty wychodzącej.
    • Serwer to identyfikator usługi, jaki widoczny jest po zalogowaniu do CloudHosting Panel, na górze strony, np. server123456.nazwa.pl.
    • Port poczty przychodzącej powinien być ustawiony na 465.
    • W obydwu polach Metoda szyfrowania wybierz SSL/TLS.
    • Pole Wymagaj logowania przy użyciu bezpiecznego uwierzytelniania hasła powinno być zaznaczone.
    • Opcje Serwer wychodzący (SMTP) wymaga uwierzytelnieniaUżyj tych samych ustawień, co mój serwer poczty przychodzącej powinny być zaznaczone.
    • Po wypełnieniu formularza kliknij Dalej.

  7. Pojawi się okno z komunikatem Pomyślnie naprawiono konto, kliknij przycisk Gotowe.
  8. Pozostałe ustawienia skrzynki są dostępne na liście skrzynek po kliknięciu przycisku Zmień (1).
  9. W formularzu Ustawienia konta IMAP dostępne są dodatkowe ustawienia skrzynki, takie jak:
    • Twoje imię i nazwisko: określenie nadawcy (Od) w wysyłanych wiadomościach e-mail.
    • Nazwa konta: etykieta skrzynki widoczna tylko w programie Outlook.
    • Ścieżka folderu głównego: uzupełnij pole wpisując w nie INBOX. (słowo INBOX. należy napisać wielkimi literami oraz umieść znak kropki na jego końcu). To ustawienie pozwoli na poprawną synchronizację katalogów poczty.

Poznaj również inne parametry konfiguracji programów pocztowych, w tym ustawienia POP3:

WIĘCEJ INFORMACJI:Podstawowe parametry do konfiguracji programów pocztowych

Table of Contents