Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Wyszukaj domenę

Przenoszenie zawartości kont e-mail pomiędzy serwerami nazwa.pl

Przeniesienie wiadomości pomiędzy kontami e‑mail, znajdującymi się na dwóch serwerach w nazwa.pl, wykonasz szybko i bezpiecznie, korzystając z protokołu IMAP, który obsługiwany jest przez wszystkie aktualne wersje popularnych programów pocztowych.

Przeniesienie polega na dodaniu w programie nowego konta e‑mail i skopiowaniu do jego folderów (wewnątrz programu) wiadomości, znajdujących się na serwerze.

Zanim rozpoczniesz przenoszenie poczty, utwórz konto pocztowe na serwerze, na który chcesz przenieść skrzynkę (Sprawdź: Jak założyć skrzynkę e-mail na serwerze?). Jako domenę główną, przy tworzeniu konta na nowym serwerze, wybierz identyfikator serwera, np. server12345.nazwa.pl.

WAŻNE! Dotychczasowe konto e‑mail, w używanym przez Ciebie programie pocztowym, musi być skonfigurowane z użyciem protokołu IMAP. Jeśli natomiast do przenoszenia wiadomości, konto skonfigurowane zostanie jako POP3, możliwa będzie sytuacja, że nie zostaną przeniesione wszystkie wiadomości, gdyż wynika to ze specyfiki protokołu POP3.

 

Jak przenieść pocztę w programie Mozilla Thunderbird?

Przenoszenie wiadomości przy pomocy zewnętrznych programów pocztowych będzie odbywało się analogicznie, niezależnie od rodzaju czy wersji posiadanego programu. W niniejszym artykule procedurę przeniesienia opisano na przykładzie popularnego klienta pocztowego – Mozilla Thunderbird.

  1. Pobierz wszystkie wiadomości e‑mail z konta, znajdującego się na dotychczasowym serwerze.
  2. Dodaj do programu nowe konto pocztowe, znajdujące się na nowym serwerze. W adresie e‑mail wpisz obecny adres, utworzony na nowym serwerze. Powinien on w domenie, na tę chwilę, posiadać identyfikator nowego serwera, np. nowekonto@server54321.nazwa.pl. Jako nazwę serwera podaj ten sam identyfikator, który wcześniej został wpisany jako domena adresu, np. server54321.nazwa.pl.

    WIĘCEJ INFORMACJI:Dowiedz się, jak dodać konto w programie Mozilla Thunderbird

  3. Po dodaniu nowego konta, zaznacz wiadomości e‑mail na koncie dotychczasowym, kliknij na nich prawym klawiszem myszy, wybierz opcję Przenieś do, a następnie wskaż folder docelowy na nowej skrzynce. Możesz również zaznaczyć wiadomości i przeciągnąć je, przytrzymując lewy klawisz myszy, do docelowego folderu na nowym koncie.
  4. W podglądzie nowego konta sprawdź, czy są tam widoczne wszystkie wiadomości, które zostały wcześniej zaznaczone do przeniesienia. Jeśli tak, zaznacz wiadomości w pozostałych folderach na koncie i przenieś je w taki sam sposób.
  5. Jeśli przeniosłeś wszystkie wiadomości na nowe konto, możesz usunąć z programu pocztowego dotychczasowe stare konto.
  6. Zaloguj się do Panelu Klienta w nazwa.pl i przekieruj domenę na właściwy, nowy serwer w nazwa.pl.

    WIĘCEJ INFORMACJI:Dowiedz się, jak zmienić konfigurację domeny

  7. Jeśli Twoja domena jest główną na nowym serwerze, zaloguj się do jego panelu administracyjnego CloudHosting Panel i przenieś konto spod identyfikatora serwera, na adres domeny właściwej.

    WIĘCEJ INFORMACJI:Jak przenieść konto pod właściwą domenę w panelu administracyjnym CloudHosting Panel?

  8. Zmień konfigurację konta pocztowego w programie Thunderbird, wprowadzając prawidłowy, domenowy, adres e‑mail w danych użytkownika.

    WIĘCEJ INFORMACJI:Konfiguracja Mozilla Thunderbird

Table of Contents